مقالات عمران مارکت

نکات ایمنی در قالب بندی بتن

مهم‌ترین نکات ایمنی در قالب بندی بتنی چیست؟

قالب بندییکی از مراحل ساختمان سازی به شمار می رود و با توجه به اینکه در این مرحله یا انواع ابزارها از جمله قالب و اتصالات سر و کار داریم و از طرفی قالب بندی ممکن است در ارتفاع انجام شود. رعایت تمامی موارد ایمنی برای کاهش خطرات ضروری است. در این مقاله با تمامی موارد ایمنی برای قالب بندی بیشتر آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
بهترین روش جوشکاری برای ساخت قالب بتن فلزی

بهترین روش جوشکاری برای ساخت قالب بتن فلزی چیست؟ جوش CO2 یا جوش برق؟

قالب بتن فلزی جوشی یا لبه تسمه ای با استفاده از جوشکاری تولید می شود. برای اتصال قسمت های مختلف قالب به یکدیگر، از جوش co2 و جوش برق استفاده می شود. جوش co2 استحکام بالاتری به قالب می بخشد. در ادامه با انواع جوشکاری برای ساخت قالب های بتنی آشنا می شوبد.

ادامه مطلب »
افزایش طول عمر قالب بتن

رعایت ۶ عامل مهم برای افزایش طول عمر قالب بتن

قالب بتن فلزی مقاومت و کیفیت بالایی دارد. اما برای اینکه طول عمر قالب بتنی افزایش پیدا کند باید یک سری موارد را رعایت کرد. از جمله این موارد می توان به نظافت قالب بتن، حمل و نقل اصولی، روغن کاری و… اشاره کرد.

ادامه مطلب »
7 نکته مهم در مورد قالب بتن

نکات ضروری در مورد قالب های بتن

در استفاده از قالب های بتنی، باید نکات زیادی را مد نظر داشت. در این مقاله نکات مختلف استفاده از قالب بتن را بیان کرده ایم که به شما در کنترل هزینه های پروژه و همچنین استفاده مناسب قالب بتن کمک زیادی می کند.

ادامه مطلب »
علت تفاوت قیمت قالب های بتن

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

قالب بتن های موجود در بازار، قیمت های متفا.تی دارند. از جمله عواملی که باعث تفاوت در قیمت این قالب ها شده است می توان به نوع ورق، مواد اولیه، وزن، کیفیت و مقاومت قالب ها، هزینه نیروی کار و سیایست گزاری شرکت های مختلف اشاره کرد. در ادامه این موارد را با جزئیات شرح داده ایم.

ادامه مطلب »
ضوابط و الزامات اجرای قالب بندی

ضوابط و الزامات اجرای قالب بندی چیست؟

قالب بندی تنها در صورتی که تحت اصول و ضوابط خاصی اجرا شود، درست و بدون نقص خواهد بود. قالب بندی غیر اصولی می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. در ادامه این مقاله با تمام اصول قالب بندی بیشتر آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
انتخاب قالب بتن

مهم‌ترین نکات مؤثر در انتخاب قالب بتن مناسب چیست؟

قالب هاب بتنی هر کدام مزایا و معایبی دارند. با این حال انتخاب قالب بتن مناسب تنها با در کنار هم گذاشتن کاربرهای این قالب ها امکان پذیر است. در این مقاله در مورد انتخاب قالب بتن مناسب با توجه به برخی از فاکتورهای موجود پرداخته ایم.

ادامه مطلب »
تاریخچه قالب بتن

قالب بتن از دیروز تا به امروز؛ از پانتئون تا برج میلاد

قالب بتن از گذشته های دور از عصر باستان توسط رومیان تا به امروز در حال استفاده است. قالب های بتنی از دیروز تا به حال تغییرات زیادی داشته اند و امروز نیز در انواع محتلف استفاده می شوند. در این مقاله سیر استفاده از این قالب های بتنی را بازگو کرده ایم.

ادامه مطلب »
انواغ قالب بتن

آشنایی با انواع قالب بتن بر اساس جنس، شکل و کاربرد

برای ساخت سازه های مختلف نیاز به استفاده از ابزارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از انواع این ابزارها، قالب های بتن است. قالب های بتن نیز انواع متفاوتی دارند و با توجه به کاربرد، شکل و جنس به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در این مقاله با انواع قالب بتن بیشتر آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
آموزش روش های قالب بندی بتن

آموزش روش‌های قالب‌بندی بتن

برای اجرای قالب بندی بتن به روش درست باید آموزش لازم را دریافت کرد. بسیار مهم است که نیروی کار شما آموزش کافی در این زمینه را دیده باش. در ادامه با آموزش روش های مختلف قالب بندی با شما همراه هستیم.

ادامه مطلب »
روغن قالب بندی

همه‌چیز در مورد روغن قالب بندی بتن + انواع، مزایا، قیمت

روغن قالب بندی بتن یا رها ساز بتن برای چرب کردن قالب های بتنی برای بهبود بتن ریزی و قالب برداری و همچنین جلوگیری از فرسایش قالب ها استفاده می شود. د راین مقاله با انواع روغن های قالب بندی و کاربردهای آن ها آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
ورق st37 چیست

ورق st37 چیست؟

ورق St37 در تولید ابزارهای مورد نیاز در ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد. از جمله این کاربردها می توان به تولید قالب های بتنی، نبشی، پروفیل، لوله های فولادی و… اشاره کرد. در این مقاله در مورد این ورق و مشخصات آن بیشتر می خوانیم.

ادامه مطلب »
قالب برداری

تمام نکاتی که باید در مورد قالب برداری بدانید

قالب برداری دقیقا به میزان قالب بندی اهمیت دارد و قالب برداری باید طبق اصولی خاص و در مدت زمان معینی اجرا شود. در این مقاله با تمامی اصول قالب برداری، زمان قالب برداری و نکات و ضوابط قالب برداری آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
قالب بتن اکسپوز

انواع قالب برای بتن اکسپوز+مزایا، معایب و روش انتخاب

استفاده از بتن تنها به ایجاد و ساخت قسمت داخلی سازه محدود نمی شود، بلکه از یتن برای ظاهر بیرونی نیز استفاده می شود. بتن در صورتی که صاف و یکدست باشد بتن اکسپوز نامیده می شود. برای اجرای بتن اکسپوز باید از قالب بتن اکسپوز استفاده کرد. در این مقاله با انواع قالب بتن اکسپوز آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
قرارداد قالب بندی

قرارداد پیمانکاری قالب بندی + نمونه قرارداد

قبل از اجرای هر فعالیت ساختمانی، باید میان پیمانکار و کارفرما قرارداد تنظیم شود. برای اجرای قالب بندی ساحتمان نیز با توجه به چالش ها و اصول بسیار زباد باید قرارداد تنظیم گردد. در این مقاله نمونه قرارداد قالب بندی به صورت کامل قرار داده شده است.

ادامه مطلب »
قالب بندی فونداسیون

نکات طلایی اجرای قالب بندی فونداسیون

پی و شالوده ساختمان وظیفه انتقال بار ساختمان به زمین را بر عهده دارد، به همین دلیل، قالب بندی فونداسیون باید با دقت بالا و با توجه به شرایط سازه انجام شود. در این مقالات انواع قالب بندی فونداسیون، نکات اجرایی قالب بندی و قالب برداری فونداسیون توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »
قالب بندی تیر بتنی

قالب بندی تیر بتنی + اجزا و روش اجرا

تیر و دال از اجزای اصلی و مهمی هستند که نیروهای قائم را به ستون منتقل می کنند. بنابراین اجرای درست قالب بندی تیر، تاثیر زیادی در پایداری سازه دارد. در این مقاله در مورد اصول اجرای قالب بندی تیر بتنی توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »