مقالات عمران مارکت

همه چیز در مورد بتن معمولی

همه چیز در مورد بتن معمولی

بتن معمولی از انواع بتن و با استفاده از سنگدانه، سیمان پرتلند و آب ساخته می شود. این بتن به صورت تنها مقاومت کششی بالایی ندارد و با استفاده از میلگرد می توان آن را مقاوم تر کرد. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد بتن معمولی می توانید ادامه مطلب را مشاهده کنید.

ادامه مطلب »
بتن ویژه

آشنایی با بتن ویژه و انواع آن

بتن ویژه، انواع متفاوتی دارد. به صورت کلی بتن ویژه به بتنی اطلاق می شود که با روشی متفاوت از روش تولید بتن معمولی ساخته می شود. برای شناخت انواع بتن ویژه و کاربردهای آن ها می توان با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »
بتن غیر مسلح

همه چیز در مورد بتن غیر مسلح

بتن غیر مسلح یکی از انواع بتن است که در تولید آن بر خلاف بتن مسلح از میلگرد استفاده نمی شود. به همین دلیل از آن برای ساخت سنگ فرش پیاده روها استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این بتن می توانید با ادامه مقاله با همراه باشید.

ادامه مطلب »
روش ساخت بتن سبک

روش تولید و ساخت بتن سبک

برای ساخت بتن سبک از آب، سیمان، سنگ دانه درشت یا شن، سنگ دانه کوچک یا ماسه و سنگ دانه های سبک استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر از روش تولید و ساخت بتن سبک با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »
بتن سبک

صفر تا صد بتن سبک؛ مزایا، معایب و ویژگی‌ها

ساختار بتن سبک به گونه است که می تواند به ظرز چشم گیری وزن سازه را کاهش دهد. در عین حال مقاومت سازه افزایش می کند و در مواقع زلزله نیز بهترین عملکرد را دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد بتن سبک سازه ای با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »
بتن اسفنجی یا بتن متخلخل

صفر تا صد بتن اسفنجی یا بتن متخلخل

بتن اسفنجی یا بتن متخلخل از انواع بتن نفوذ پذیر است و به دلیل این ویژگی به عنوان سنگ فرش پیاده رو و خیایان به جای آسفالت استفاده می شود. برای مطالعه بیشتر در مورد بتن اسفنجی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »
کلایمر چیست

کلایمر جایگزینی برای داربست

کلایمر یکی از روش های جایگزینی داربست است و با استفاده از بالابر جا به جا شده و امکان کار در ارتفاع را فراهم می کند. برای مطالع بیشتر در مورد کلایمر با این مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »
میزان تحمل جک سقفی

میزان تحمل جک سقفی چقدر است؟

میزان تحمل و ظرفیت باربری جک سقفی باید قبل از اجرای هر سقف و سازه ای محاسبه شود. جک های سقفی در اصل پایه های اطمینان برای تگهداری سقف برای بتن ریزی است. بنابراین اندازه گیری این مورد بسیار اهمیت دارد. در ادامه این مقاله می توانید روش محاسبه ظرفبت باربری جک سقفی را یاد بگیرید.

ادامه مطلب »
جک زدن زیر سقف تیرچه بلوک

فاصله جک زیر سقف تیرچه بلوک +نگهداری و زمان برداشتن

جک های زیر سقف تیرچه بلوک باید در زمان معینی گذاشته شوند و طبق مقررات آیین نامه ملی ساختمان نیز برداشته شوند. همچنین در اجرای سقف تیرچه بلوک قاصله جک ها باید در محدوده های خاصی رعایت شود. در ادامه این مقاله با این موارد آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
نحوه ساخت جک سقفی- روش تولید جک سقفی

روش ساخت و تولید جک سقفی

جک سقفی مانند تمام تجهیزات دیگر قالب بندی برای اینکه کیفیت مناسبی داشته باشد باید باید با تجهیزات و ابزارهای با کیفیت ساخته شود. تولید و ساخت جک سقفی مراحل مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

ادامه مطلب »
نصب جک سقفی

 سقف محکم و پایدار با نصب جک سقفی

جک سقفی برای ایجاد استحکام لازم در بتن ریزی سقف و بتن ریزی دیوارها کاربرد دارد. نحوه درست نصب جک سقفی، باعث استحکام بیشتر سقف و دیوار و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار می شود. در ادامه این مقاله با روش نصب انواع جک سقفی با شما هستیم.

ادامه مطلب »
فاصله جک ها زیر سقف

فاصله استاندارد جک ها زیر سقف

تخمین فاصله استاندارد جک ها زیر سقف یکی از عوامل مؤثر در استحکام سقف است و در صورتی‌که این فاصله درست تخمین زده نشود، احتمال فروریختن سقف و سازه و خسارات جانی و مالی وجود دارد. این مقاله به معرفی مختصر جک سقفی و انواع آن، نحوه تعیین فاصله جک

ادامه مطلب »
جک زدن زیر سقف

جک زدن زیر سقف، روش ها و کاربردها

جک ها بارهای ناشی از بتن ریزی سقف را به زمین منتقل می کنند و از فروریختن سقف هنگام بتن ریزی جلوگیری می کنند. به همین دلیل روش جک زدن زیر سقف اهمیت بالایی دارد . در این مقاله با انواع روش های جک زدن زیر سقف و فاکتورهای انتخاب جک مناسب آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
داربست ماتریس

صفر تا صد داربست ماتریس (پله پیش ساخته)

داربست ماتریس یا پله پیش ساخته از انواع داربست های مدولار یا پیش ساخته است. این داربست نصب آسان و سریعی دارد و در عین حال ایمنی بالایی نیز دارد. در ادامه این مقاله با این داربست و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب »
داربست مدولار چکشی

داربست مدولار چکشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

داربست مدولار چکشی از انواع داربست های مدولار و از انواع پرکاربرد داربست های فلزی محسوب می شود. این داربست برای زیر سازی بتن پل ها، سقف های دال و… استفاده می شود. در ادامه این مقاله می توانید با داربست مدولار چکشی بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب »
داربست مدولار-انواع داربست مدولار

داربست مدولار چیست و چه انواعی دارد؟

داربست مدولار به انواع داربست هایی مثلثی،چکشی و به صورت کلی انواع داربست های زیر بتن گفته می شود. اجزای این داربست ها از قبل طراحی شده است و تنها باید آن ها را به هم متصل کرد. در ادامه این مقاله با انواع داربست مدولار بیشتر آشنا می شوید.

ادامه مطلب »
تفاوت داربست و اسکافولد

داربست و اسکافولد چه تفاوتی دارند؟

داربست‌ها انواع مختلفی دارند و یکی از آنها داربست مثلثی یا اسکافولد است که برای زیرسازی بتن به کار می‌رود. در این مقاله به تفاوت کاربرد و معنای داربست و اسکافولد پرداخته شده است.

ادامه مطلب »
نمونه قرارداد داربست بندی

نمونه قرارداد داربست بندی

قرارداد داربست بندی یک توافق نامه بین دو یا چند نفر است که به طور کلی شامل جزئیات و شرایط اجرای پروژه ای است. در این قرارداد، شرایط مربوط به تحویل مواد، زمانبندی، قیمت و شرایط پرداخت، و مسئولیت ها تعیین می شوند. در ادامه مقاله می توانید نمونه قرارداد داربست بندی را مطالعه کنید.

ادامه مطلب »
داربست بامبو

داربست بامبو، طبیعی و مقاوم

داربست بامبو در کشور چین با توجه با تولید بامبو کاربرد فراوانی دارد. این داربست دوست دار محیط زیست است و مقاومت بالایی دارد. به دلیل ساختار سبک، در مرمت ساختمان های قدیمی کاربرد بالایی دارد. در این مقاله با داربست بامبو بیشتر |آشنا شوید.

ادامه مطلب »
حوادث داربست بندی

حوادث داربست بندی + موارد ایمنی

داربست بندی از کارهای بسیار پرمخاطره است و در نتیجه حوادث زیادی ایجاد می کند. سقوط از ارتفاع، برخورد با اشیا و برق گرفتگی از جمله حوادث داربست بندی است. برای آشنایی با موارد ایمنی داربست و جلوگیری از حوادث داربست بندی با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب »