عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

قالب بتن های موجود در بازار، قیمت های متفا.تی دارند. از جمله عواملی که باعث تفاوت در قیمت این قالب ها شده است می توان به نوع ورق، مواد اولیه، وزن، کیفیت و مقاومت قالب ها، هزینه نیروی کار و سیایست گزاری شرکت های مختلف اشاره کرد. در ادامه این موارد را با جزئیات شرح داده ایم.

شاید تنوع محصول بهترین پاسخی باشد که بتوان به سؤال «علت تفاوت قیمت قالب‌های بتنی» داد. البته تنوع محصول تنها یکی از عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن است و برای دانستن تمامی این عوامل، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید. چراکه به شما کمک می‌کند تا بتوانید صحت‌وسقم اعداد موجود در فاکتورهای پیمانکار قالب‌بندی پروژه‌تان را بسنجید.

چرا شناسایی عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن اهمیت دارد؟

مهم‌ترین دلیل برای دانستن عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن، هزینه‌های جاری پروژه است. گاهی اوقات طراحی و برخی از شرایط خاص پروژه ایجاب می‌کند تا قالب بتنی خاصی را برای پروژه تهیه کنید و این موضوع می‌تواند هزینه‌های جاری شما را افزایش دهد.

دلیل مهم بعدی، تحولات بازار مواد اولیه ساخت قالب بتن است. پرکاربردترین قالب بتن، قالب فلزی است که از ورق سیاه St37 ساخته می‌شود. بازار ورق سیاه و سایر مقاطع فولادی در سال‌های اخیر دائم در حال نوسان بوده و قیمت ارز و … بر آن تأثیرگذار است. باخبر شدن از افزایش یا کاهش قیمت ارز و فولاد به شما کمک می‌کند تا زمان مناسب برای خرید قالب بتنی را تخمین زده و به‌موقع خرید کنید.

همچنین شناسایی برخی از علل تفاوت قیمت قالب‌های بتنی مثل کیفیت، به شما کمک می‌کند تا برای بالا بردن استحکام سازه خود و کیفیت کار، فاکتور هزینه را تا حدودی نادیده بگیرید.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت قالب‌های بتن چیست؟

همانند بسیاری از مصالح ساختمانی، تفاوت قیمت قالب‌های بتنی نیز متداول است و این موضوع، دلایل متعددی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

نوع ورق و مواد اولیه

همان‌طور که گفتیم که نوسان قیمت در بازارهایی که قیمت قالب بتن به آن‌ها وابسته است، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن محسوب می‌شود. برای ساخت قالب‌های فلزی معمولاً از ورق St37 استفاده می‌شود که تعداد کارخانه‌های تولیدکننده آن در کشور چندان زیاد نیست. انحصاری بودن تولید این محصول، باعث می‌شود که کارخانه‌هایی مثل فولاد مبارکه بتوانند بازار ورق سیاه را کنترل کنند و با کاهش عرضه در برخی از مواقع، منجر به افزایش قیمت ورق و به‌تبع آن قالب فلزی شوند. کاهش عرضه در بازار مواد اولیه سایر انواع قالب مثل قالب چوبی و پلاستیکی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

همچنین ممکن است یک کارخانه قالب‌سازی از ورق سیاه کارخانه‌ای استفاده کند که کیفیت آن پایین‌تر از ورق فولاد مبارکه باشد و این موضوع منجر به تفاوت قیمت قالب‌های بتنی ساخت این کارخانه می‌شود.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

کیفیت قالب بتن

علاوه بر کیفیت مواد اولیه، استانداردها و روش تولید نیز بر تفاوت قیمت قالب‌های بتنی اثرگذار است، چراکه بر کیفیت نهایی قالب بتن نیز تأثیر می‌گذارد. قالب های فلزی تولید شده با ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری نسبت به قالب های تولید شده با دیگر ورق های موجود در بازار دارد. ورق سیاه فولاد غرب، ورق سیاه گیلان و… در رده های بعدی بعد از فولاد مبارکه از نظر کیفیتی قرار دارند. به همین دلیل قالب های تولید شده با این ورق ها، کیفیت پایین تری دارند.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

وزن قالب بتن

در انواع مختلف قالب، ضخامت ماده سازنده یکی از عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن است، چراکه وزن قالب را تغییر می‌دهد و قیمت انواع مختلف قالب معمولاً بر اساس وزن آن‌ها تعیین می‌شود. یک قالب ضخیم، مقاومت بالاتری در برابر فشار بتن دارد و این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر بالا بردن کیفیت نهایی بتن، دوام قالب نیز بیشتر شود.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

مقاومت قالب بتن

هر چه کیفیت و وزن قالب بالاتر برود، مقاومت قالب نیز بیشتر می‌شود و در دفعات بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. همین موضوع، منجر به تفاوت قیمت قالب‌های بتنی می‌شود. به عنوان مثال قالب‌های فلزی دارای مقاومت بالا، دیرتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند و قیمت بیشتری دارند. همچنین مقاومت پایین‌تر، دلیل تفاوت قیمت قالب‌های بتنی چوبی با فلزی را مشخص می‌کند. قالب‌های چوبی قیمت پایین‌تری دارند ولی در مقایسه با قالب‌های فلزی، به دفعات کمتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

نیروی کار

نصب برخی از انواع قالب و استفاده از برخی از سیستم‌های قالب‌بندی مدرن، به نیروی متخصص و باتجربه نیاز دارد و این موضوع از عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن است. گاهی اوقات یک قالب قیمت کمی دارد اما دستمزد بالای نیروهای نصاب آن باعث می‌شود که قید خرید آن را بزنید و به سراغ انواع دیگر قالب بروید. همچنین ساخت برخی از قالب ها نیاز به نیروی کار ماهر دارد، به همین دلیل افزایش قیمت قالب را در پی دارد.

عوامل موثر در تفاوت قیمت قالب های بتنی

شرکت سازنده

شهرت برند سازنده، بر قیمت هر کالایی تأثیر دارد و قالب بتن نیز از این قاعده مستثنا نیست. گاهی اوقات کیفیت ثابت‌شده محصولات یک برند، منجر به تفاوت قیمت قالب‌های بتنی می‌شود. سیاست قیمت‌گذاری شرکت سازنده قالب نیز یکی از عوامل مؤثر بر قیمت قالب بتن است. چراکه ممکن است یک شرکت حاشیه سود کمتر و فروش بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد و شرکت دیگر به دنبال حاشیه سود بیشتر و تمرکز بر کیفیت باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید قالب بتن باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، می‌توانید با شماره های درج شده در سایت، قالب بتن مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید.

برای اطلاع از علت تفاوت قیمت قالب‌های بتنی مختلف می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید. همچنین کارشناسان عمران مارکت، آماده هر گونه راهنمایی و مشاوره به شما در زمینه انتخاب قالب و اتصالات قالب بندی هستند.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *