قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

قالب های فلزی بتن مدولار در دو نوع تسمه ای و لب خم و با ابعاد متنوعی تولید می شوند. برای آگاهی از قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن باید موارد زیادی مانند ورن، نوع ورق، روش ساخت و کارخانه تولید کننده را در نظر گرفت.

در انتخاب تجهیزات و مصالح ساخت‌وساز، قیمت حرف اول را می‌زند و با افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، اهمیت این عامل بیشتر هم شده است. قیمت هر کیلو قالب فلزی نیز همانند سایر مصالح و تجهیزات ساختمان‌سازی مدام در حال نوسان است و به همین دلیل بهتر است پیش از خرید با عوامل مؤثر بر قیمت قالب فلزی و نحوه محاسبه این قیمت نیز آشنا شوید تا بتوانید در زمان مناسب دست به خرید قالب فلزی بزنید.

در این مقاله علاوه بر این عوامل، جدول وزن قالب فلزی نیز درج شده است و دانستن آن به شما کمک می‌کند تا قیمت قالب فلزی را به‌راحتی محاسبه کنید.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چند است؟

بازار قالب فلزی بتن یکی از بازارهای وابسته به بازار آهن و فولاد است. در سال‌های اخیر قیمت آهن‌آلات به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و از آنجایی‌که قالب فلزی بتن با استفاده از ورق سیاه ساخته می‌شود، قیمت هر کیلو قالب فلزی نیز در لحظه تغییر می‌کند و امکان درج آن وجود ندارد. عوامل زیادی بر قیمت مقاطع فولادی و به‌خصوص ورق سیاه تأثیر دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به نوسان قیمت دلار، قیمت جهانی شمش (بیلت)، تغییر در سیاست‌های قیمت‌گذاری دولت، نوع مواد اولیه و روش تولید کارخانه سازنده و … اشاره کنیم.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت قالب فلزی چیست؟

علاوه بر قیمت ورق سیاه، قیمت هر کیلو قالب فلزی به عوامل متعددی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۱. آلیاژ فولاد

قالب فلزی معمولاً با استفاده از ورق سیاه st37 ساخته می‌شود اما ممکن است از ورق‌های دارای آلیاژهای دیگر (مثل St52) نیز در ساخت آن استفاده شود که در این صورت، قیمت هر کیلو قالب فلزی تغییر خواهد کرد.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۲. کارخانه سازنده ورق سیاه

قیمت هر کیلو قالب فلزی ساخته‌شده با استفاده از ورق سیاه مبارکه، با قیمت هر کیلو قالب فلزی ساخته‌شده از ورق فولاد گیلان یا کارخانه‌های دیگر متفاوت است. علت این موضوع، تفاوت در کیفیت و دقت ابعادی ورق سیاه کارخانه‌های مختلف است.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۳. ضخامت ورق سیاه

ورق سیاه نیز همانند هر محصول فولادی دیگری در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شود و طبیعی است که افزایش ضخامت ورق سیاه علاوه بر افزایش مقاومت قالب، منجر به افزایش قیمت هر کیلو قالب فلزی می‌شود.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۴. ابعاد قالب

قالب فلزی بتن در ابعاد مختلف ساخته می‌شود و تنوع سایز زیادی دارد. هر چه ابعاد قالب فلزی بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۵. نوع لبه قالب

قالب فلزی در ۲ نوع لبه خم و لبه جوش در بازار عرضه می‌شود. هزینه تولید قالب لبه خم از قالب لبه جوش بیشتر است و به همین دلیل، قیمت هر کیلو قالب فلزی لبه خم از نوع لبه جوش بالاتر است.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۶. کیفیت ساخت قالب

کیفیت ساخت بیشتر در قالب‌های لبه جوش یا تسمه‌ای خود را نشان می‌دهد. به جز مهارت جوشکار و تکنولوژی کارخانه، نوع روش جوشکاری نیز در قیمت هر کیلو قالب فلزی مؤثر است. در صورتی‌که از جوش CO2 برای ساخت قالب استفاده شود، قیمت قالب فلزی بالا می‌رود.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

۷. سیاست‌های قیمت‌گذاری کارخانه سازنده

یکی از علت‌های تفاوت قیمت هر کیلو قالب فلزی ساخت کارخانه‌های مختلف، سیاست‌های قیمت‌گذاری آن‌ها است. ممکن است یک کارخانه سیاست بالا بردن میزان فروش با سود کم را در پیش بگیرد و سیاست کارخانه دیگر تمرکز بر کیفیت و فروش کم با سود بالا باشد.

قیمت هر کیلو قالب فلزی دست‌دوم چقدر است؟

افزایش قیمت آهن‌آلات و به تبع آن قیمت قالب فلزی، باعث شده تا بازار فروش قالب فلزی دست‌دوم رونق زیادی پیدا کند. معمولاً قیمت هر کیلو قالب فلزی دست‌دوم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از قالب نو کمتر است. اگر قصد دارید تا با خرید قالب فلزی دست‌دوم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، توصیه ما به شما این است که هنگام خرید قالب‌ها را به‌خوبی بررسی کنید تا فاقد زنگ‌زدگی، اعوجاج، خوردگی و … باشند. همچنین در صورت امکان درز جوش قالب‌ها را به‌دقت بازرسی کنید تا نشتی نداشته باشند.

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟

چگونه لیست قیمت قالب فلزی را ببینید؟

وزن مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت قالب فلزی است. در لیست قیمت هر کیلو قالب فلزی معمولاً قیمت انواع قالب بر اساس ابعاد، آلیاژ و سازنده ورق تفکیک شده و وزن هر دو نوع لبه خم و لبه جوش قالب نیز درج می‌شود. در مقایسه ستون مربوط به وزن قالب لبه خم و لبه جوش، به این نکته دقت کنید که معمولاً وزن قالب لبه خم از لبه جوش کمتر است؛ اما به دلیل دشواری‌های ساخت قالب لبه خم، قیمت آن بالاتر است.

قیمت روز قالب فلزی چقدر است؟

همان‌طور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم، به دلیل نوسانات نرخ دلار و قیمت ورق سیاه در بازار آهن، امکان درج قیمت روز قالب فلزی وجود ندارد و اکثر کارخانه‌ها در حال حاضر، لیست قیمت‌های خود را مدام به‌روز می‌کنند؛ تا جایی که ممکن است لیست قیمت‌های یک کارخانه در طول یک روز هم عوض شود.

وزن قالب بتن لبه ۵ و لبه ۶ چقدر است؟

جدول زیر وزن قالب بتن لبه خم، لبه ۶ و لبه ۵ در ابعاد استاندارد (کارخانه‌ای) را نشان می‌دهد و با استفاده از این جدول و قیمت هر کیلو قالب فلزی می‌توانید قیمت هر شیت از قالب موردنظرتان را به دست بیاورید.

ابعاد قالب فلزی (سانتی‌متر) وزن حدودی به تفکیک نوع قالب (کیلوگرم)
قالب لبه خم قالب تسمه ای لبه ۵ قالب تسمه ای لبه ۶
۱۰*۱۰۰ ۵.۶ ۶.۳ ۸.۵
۱۵*۱۰۰ ۷ ۸ ۱۰.۲
۲۰*۱۰۰ ۸.۵ ۹.۲ ۱۱.۴
۲۵*۱۰۰ ۱۰.۱ ۱۱.۳ ۱۳.۵
۳۰*۱۰۰ ۱۱.۵ ۱۲.۹ ۱۵.۱
۳۵*۱۰۰ ۱۳.۶ ۱۵.۲ ۱۷.۴
۴۰*۱۰۰ ۱۵.۱ ۱۶.۹ ۱۹.۷
۴۵*۱۰۰ ۱۷.۱ ۱۹ ۲۱.۵
۵۰*۱۰۰ ۱۸.۶ ۲۰ ۲۲.۵
۱۰*۱۵۰ ۷.۹ ۹.۵ ۱۲
۱۵*۱۵۰ ۱۰.۲ ۱۲.۲ ۱۳.۵
۲۰*۱۵۰ ۱۲.۴ ۱۴.۹ ۱۷.۱
۲۵*۱۵۰ ۱۵.۴ ۱۸.۵ ۲۰.۷
۳۰*۱۵۰ ۱۷.۳ ۲۰.۷ ۲۳
۳۵*۱۵۰ ۲۰.۳ ۲۴.۳ ۲۶.۳
۴۰*۱۵۰ ۲۲.۵ ۲۷ ۲۹.۲
۴۵*۱۵۰ ۲۵.۲ ۳۰.۲ ۳۲.۵
۴۵*۱۵۰ ۲۵.۲ ۳۰.۲ ۳۲.۵
۱۰*۲۰۰ ۱۰ ۱۲ ۱۴.۲
۱۵*۲۰۰ ۱۲.۸ ۱۵.۴ ۱۷.۶
۲۰*۲۰۰ ۱۶ ۱۹.۲ ۲۱.۵
۲۵*۲۰۰ ۲۰.۳ ۲۴.۴ ۲۶.۶
۳۰*۲۰۰ ۲۲ ۲۷ ۲۹.۲
۳۵*۲۰۰ ۲۶.۱ ۳۱.۱ ۳۳.۵
۴۰*۲۰۰ ۳۱ ۳۴.۸ ۳۷
۴۵*۲۰۰ ۳۲.۶ ۳۶.۱ ۴۱.۵
۵۰*۲۰۰ ۳۵.۱ ۴۲.۱ ۴۴.۵

ابعاد و وزن قالب‌های فلزی کنج نیز مطابق با جدول زیر است:

مشخصات قالب کنج وزن حدودی به تفکیک نوع قالب (کیلوگرم)
قالب لبه خم قالب تسمه ای لبه ۵ قالب تسمه ای لبه ۶
نبشی صفر ۱ متری ۱.۶ ۲.۲ ۲.۶
نبشی صفر ۱.۵ متری ۲.۴ ۳ ۳.۶
فیلر استاندارد ۱ متری ۵.۸ ۸.۵
فیلر استاندارد ۱.۵ متری ۸.۵ ۱۰
کنج بیرونی ۵*۵*۱۰۰ ۵.۲ ۵.۶ ۸.۱
ککنج بیرونی ۵*۱۰*۱۰۰ ۶.۸ ۷.۵ ۹.۷
کنج بیرونی ۱۰*۱۰*۱۰۰ ۷ ۹.۲ ۱۰.۵
کنج بیرونی ۵*۱۰*۱۵۰ ۸ ۹.۵ ۱۲.۲
کنج بیرونی ۵*۱۰*۱۵۰ ۱۰ ۱۱.۶ ۱۳.۱
کنج بیرونی ۱۰*۱۰*۱۵۰ ۱۱ ۱۳.۹ ۱۵.۵
کنج بیرونی ۵*۵*۲۰۰ ۱۰.۴ ۱۲.۲ ۱۵
کنج بیرونی ۵*۱۰*۲۰۰ ۱۳.۶ ۱۵.۲ ۱۷.۵
کنج بیرونی ۱۰*۱۰*۲۰۰ ۱۴ ۱۷.۲ ۱۸.۷
کنج داخلی ۱۰*۱۰*۱۰۰ ۹ ۹.۵ ۱۰.۵
کنج داخلی ۱۰*۱۰*۱۵۰ ۱۱.۸ ۱۳.۵ ۱۴
کنج داخلی ۱۰*۱۰*۱۵۰ ۱۱.۸ ۱۳.۵ ۱۴
کنج داخلی ۱۰*۱۰*۲۰۰ ۱۴.۷ ۱۷.۶ ۲۱.۲

نحوه محاسبه قیمت قالب فلزی بتن چگونه است؟

برای محاسبه قیمت قالب فلزی به ازای هر عدد، باید به جداول بالا مراجعه کنید و پس از پیدا کردن ابعاد موردنظرتان، باید وزن متناظر آن را در قیمت قالب فلزی (لبه خم یا لبه جوش) به ازای هر کیلو ضرب کنید.

نحوه محاسبه قیمت قالب فلزی بتن لبه ۵

قیمت قالب فلزی بتن لبه ۵، به قیمت ورق سازنده آن بستگی دارد. این نوع قالب معمولاً با استفاده از ورق سیاه فولاد مبارکه یا فولاد غرب ساخته می‌شود و به دلیل تفاوت در قیمت ورق سیاه این دو کارخانه، قیمت قالب فلزی بتن لبه ۵ مبارکه با قیمت قالب فلزی بتن لبه ۵ فولاد غرب متفاوت است. برای محاسبه قیمت این قالب، باید قیمت هر کیلو را در وزن آن ضرب کنید.

نحوه محاسبه قیمت قالب فلزی بتن لبه ۶

قالب فلزی بتن لبه ۶ نیز با استفاده از ورق کارخانه‌های فولاد مبارکه و فولاد غرب ساخته می‌شود و در صورت استفاده از ورق‌های متفاوت، ممکن است قیمت قالب لبه ۶ نیز تغییر کند. برای محاسبه قیمت این نوع قالب نیز باید قیمت هر کیلو قالب فلزی لبه ۶ مبارکه یا فولاد غرب را در وزن آن ضرب کنید.

جمع بندی

برای دریافت هر گونه قیمت روز قالب های بتنی می توانید با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی عمران مارکت در تماس باشید. ما در عمران مارکت قالب های بتن فلزی را در انواع ابعاد و در تنوع بالا ارائه می دهیم

1 نظر برای “ قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن چقدر است؟
ذبیح ا هاشمی ذبیح ا هاشمی

برام آموزنده و کاربردی بود

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *