مقالات عمران مارکت

چگونه هزینه های قالب بندی بتن را در پروژه ساختمانی به حداقل برسانیم؟

قالب بندی بتن از بخش های مهم در روند اجرای سازه های بتنی است و حدود ۶۰ درصد از هزینه های ساخت یک سازه به قالب بندی اختصاص پیدا می کند. در نتیجه، در طراحی و اجرا باید به این بخش توجه ویژه ای داشت. هر گونه خطایی در اجرای

ادامه مطلب »

قالب جدول بتنی چیست؟ روش ساخت، انواع، مزایا و معایب

جدول های بتنی برای زیباسازی خیابان ها، پارک ها، جدول ها، مسیرهای پیاده روی و اماکن عمومی استفاده می شوند. با توجه به اینکه این قالب ها اهمیت زیادی در ایجاد امنیت عابران، مهار آب جدول ها در فصل های بارانی و زیبایی شهری دارند، باید در تولید آن ها

ادامه مطلب »

قالب بتن فلزی چیست؟ انواع آن بر اساس ظاهر و جنس ورق

قالب فلزی بتن چیست؟ قالب فلزی بتن از مقاوم ترین قالب های بتنی است. این قالب، سازه ای موقت است که برای شکل دهی و نگهداری بتن استفاده می شود. قالب های فلزی را از فولاد می سازند. دلیل استفاده از فولاد، مقاومت و دوام بالای آن در برابر فشار

ادامه مطلب »

نکات مهم در زمان و روش قالب برداری سقف وافل

قالب برداری سقف وافل، از آخرین مراحل در اجرای سقف وافل است و برای انجام آن باید نکاتی را مد نظر داشت. به صورت کلی برای برداشتن هر نوع قالبی از جمله قالب وافل، بتن باید به مقاومت ۲۸ روزه خود رسیده باشد.همچنین جک ها (پایه های اطمینان) نیز باید

ادامه مطلب »
صفر تا صد آی بولت

صفر تا صد آی بولت یا پیچ چشمی (بولت چشمی)

آی بولت یا بولت چشمی، نوعی انکر بولت است که به عنوان اتصال دهنده مکانیکی عمل می‌کند. وظیفه آن تحمل بار وارده بر مصالح پایه و اتصال قطعات است. این بولت انواع مختلفی دارد و در کاربردهای متنوعی استفاده می‌شود. که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

ادامه مطلب »
استاد بولت چیست؟

استاد بولت چیست؟ انواع، استاندارد، کاربرد

استاد بولت یک نوع انکر بولت است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد. این بولت از یک میله تمام دنده تشکیل شده است و دارای دو مهره ۶ گوش است. برخلاف پیچ‌های معمولی، این بولت‌ها سر ندارند و با چفت و بست شدن، اتصال قطعات مختلف را فراهم می‌کنند. استاد بولت در صنایع پتروشیمی، اتصالات فلنج و انتقال خطوط سیالات استفاده می‌شود و در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

ادامه مطلب »
همه چیز در مورد رول بولت

همه چیز در مورد رول بولت

رول بولت، یک عنصر حیاتی در ساخت و سازهای مختلف است که برای اتصال اجزای سازه به بتن یا مصالح دیگر استفاده می‌شود. این بولت‌ها از جنس فولاد تشکیل شده و وظیفه نگه داشتن و اتصال تجهیزات و اجزا را بر عهده دارند. نصب صحیح این بولت‌ها برای ایمنی و استحکام سازه بسیار حیاتی است. اجزای تشکیل‌دهنده رول بولت شامل پیچ، بدنه فولادی با اشکال مختلف، واشر فنری و تخت، و مهره است.

ادامه مطلب »
یو بولت یا پیچ کرپی چیست؟

با یو بولت (پیچ کرپی) بیشتر آشنا شوید

بست کرپی لوله یا یو بولت یک نوع اتصال دهنده است که برای ایمن سازی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتصال دهنده شکل U می‌گیرد . این پیچ‌ها از مواد مختلفی نظیر فولاد و فلزات مقاوم در برابر خوردگی تهیه می‌شوند و بر اساس سایز و جنس دسته‌بندی می‌شوند. آنها از اهمیت زیادی برای ایمنی و مقاومت سازه‌ها برخوردارند.

ادامه مطلب »
انکربولت صنعتی چیست؟

انکر بولت صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

انکر بولت صنعتی یک نوع پیچ و مهره فولادی با مقاومت بالا و تحمل نیرو و بار زیاد است. این انکر بولت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اتصال سازه‌های بزرگ و صنعتی نقش اساسی دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به پروژه‌های ساختمانی، غول‌پیکر، بزرگراه‌ها، دکل‌های الکتریکی، نیروگاه‌ها، سد و پل، و سیستم‌های دریایی اشاره کرد. این بولت‌ها اغلب از فولاد ضد زنگ تولید می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر آب دارند.

ادامه مطلب »
صفر تا صد انکر بولت مکانیکی

صفر تا صد انکر بولت مکانیکی

انکر بولت مکانیکی، یک عنصر حیاتی در سازه‌ها و پروژه‌ها برای اتصال عناصر مختلف به یکدیگر است. این بولت‌ها از مهره، واشر، شی استوانه‌ای و پیچ با رأس مخروطی تشکیل شده و بارها را مکانیکی منتقل می‌کنند. انواع مختلفی از بولت مکانیکی وجود دارند، که برای انواع پروژه‌ها و صنایع مختلف مناسب هستند. در ادامه مقاله به طور دقیق با این نوع انکر بولت آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب »
صفر تا صد انکر بولت

صفر تا صد انکر بولت

این مقاله درباره اهمیت انکر بولت ها در ساختمان‌ها، انواع آنها بر اساس انواع، کاربردها و روش‌های نصب، و اهمیت درک و اجرای صحیح این اجزای حیاتی در پروژه‌های ساختمانی است. انکر بولت‌ها نقش مهمی در پایداری و اتصالات ایمن سازه‌ها با عناصر دیگر و فونداسیون‌ها ایفا می‌کنند. انواع مختلف انکر بولت‌ها بر اساس کاربردها، شکل‌ها و روش‌های نصب توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »
خمکاری میلگرد

خمکاری میلگرد چیست؟ + انواع روش ها، اصول و استاندارد

خمکاری میلگرد یک فرآیند مکانیکی است که باعث می‌شود میلگرد به شکل‌های مختلف تغییر شکل دهد بدون اینکه شکسته شود. خمکاری میلگرد برای استحکام و مقاومت سازه‌های بتنی ضروری است. این مقاله به بررسی انواع روش‌های خمکاری میلگرد، دستگاه‌های مورد استفاده، ضوابط و نکات ایمنی در این فرآیند می‌پردازد.

ادامه مطلب »
انواع میلگرد و کاربردها

همه چیز در مورد انواع میلگرد و کاربردها

میلگرد یک قطعه فولادی است که برای تقویت استحکام و مقاومت سازه های بتنی به کار می رود. میلگرد اولین بار توسط جوزف لوئیس کشف شد و امروزه به یک امر حیاتی در ساخت و ساز تبدیل شده است. میلگردها در انواع مختلف از لحاظ شکل، ابعاد، جنس و استاندارد تولید و عرضه می شوند و هرکدام کاربردهای گوناگونی دارند.

ادامه مطلب »
کاربردهای لوله داربست

از کاربردهای لوله داربست چه می دانید؟

لوله داربستی یک سیستم شبکه ای از لوله های فلزی است که روی نمای بیرونی ساختمان نصب می شود. لوله داربستی برای پشتیبانی و ایمنی سازه، دسترسی آسان به قسمت های مختلف ساختمان و افزایش سرعت ساخت و ساز کاربرد دارد.

ادامه مطلب »
برش میلگرد چگونه انجام می‌شود؟

برش میلگرد چگونه انجام می‌شود؟

برش میلگرد یک عملیات مهم در ساختمان سازی است که برای تطبیق میلگردهای فولادی با پروژه انجام می شود. برش میلگرد باید به صورت استاندارد و طبق آئین نامه باشد تا از آسیب به میلگردها و سازه پیشگیری کند. برش میلگرد در دو روش سرد و گرم با ابزارهای تخصصی انجام می شود که در متن معرفی شده اند.

ادامه مطلب »
خاموت چیست

خاموت چیست؟

خاموت، یک نوع میلگرد فولادی است که برای افزایش استحکام و پایداری سازه های بتنی به کار می رود. خاموت ها به صورت عمود بر میلگردهای طولی قرار می گیرند و از کمانش و ترک خوردگی آن ها جلوگیری می کنند. خاموت ها از جنس فولاد آجدار A2 ساخته می شوند و در سایزهای مختلفی تولید می شوند.

ادامه مطلب »
پلی وود چیست

پلی وود (چوب پلاست) چیست؟

پلی وود یک نوع چوب پلاستیکی بازیافتی است. این متریال برای تولید مبلمان بادوام و زیبا برای فضای باز مناسب است، چون مقاوم در برابر آب و هوا و شرایط جوی مختلف است. در این متن به تاریخچه، مواد تشکیل دهنده، انواع و کاربرد پلی وود اشاره خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
همه چیز در مورد تخته سه لایه

همه چیز در مورد تخته سه لایه (تخته سه لا) + سفارش خرید

تخته سه لایه یک نوع تخته چوبی است که از ۳ لایه الیاف چوبی با چسب در هم قرار داده شده است. این محصول به عنوان جایگزینی برای چوب با کیفیت و دوام بالا طراحی شده است. این محصول در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی و مبلمان سازی کاربرد دارد.

ادامه مطلب »
همه چیز در مور تخته چند لایی

صفر تا صد تخته چندلایی (تخته چند لایه)

تخته چند لایی یک محصول چوبی است که از ورقه های نازک چوب به هم چسبیده ساخته می شود. این تخته ها دارای ویژگی های فنی و ساختاری بالاتر از چوب هستند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. انواع تخته چند لایی بستگی به جنس چوب لایه های مختلف آن دارد. ابعاد و کاربردهای تخته چند لایی نیز بر اساس نوع و کیفیت آن متفاوت است.

ادامه مطلب »