اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم سازه ای وقتی است که با استفاده از لوله فولادی، مسوار، مفتول یا خاموت درست می شود. کاربرد اسپیس فریم برای ساخت غرفه های نمایشگاهی، بنر و بیلبوردها می باشد. در ادامه این مقاله با اسپیس فریم بیشتر آشنا می شوید.

اسپیس فریم‌ها همان سازه‌های موقتی زیبا و شکیلی هستند که احتمالاً آن‌ها را در سالن‌های کنسرت و نمایشگاه‌ها به وفور دیده‌اید. مزایای متعدد این نسل جدید سازه‌های موقت، باعث شده که بسیاری استفاده از آن‌ها را نسبت به داربست‌های زمخت و حجیم ترجیح دهند. پیش‌نیاز استفاده از اسپیس فریم، آشنایی کامل با آن است که با خواندن این مقاله می‌توانید به این پیش‌نیاز برسید.

اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم چیست؟

اسپیس فریم نوعی سازه موقتی است که معمولاً از آن در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌شود. این سازه موقتی معمولاً به شکل خرک ساخته می‌شوند تا با وجود ضخامت کم اجزای تشکیل‌دهنده، مقاومت آن بالا باشد.

اسپیس فریم توانسته به‌خوبی جای داربست را در نمایشگاه‌ها و تبلیغات محیطی بگیرد، چون با وجود زیبایی بیشتر، همان قدرت تحمل وزن را دارد. اسپیس فریم معمولاً به‌صورت شاخه‌های چهارگوش ساخته می‌شود که رأس‌های این چهارگوش را لوله‌های فولادی با سایز یکسان تشکیل می‌دهند.

با انواع اسپیس فریم آشنا شوید

اسپیس فریم‌ها معمولاً بر اساس شکل، کاربرد و آلیاژ مواد سازنده دسته‌بندی می‌شوند. در دسته‌بندی بر اساس شکل و ابعاد، اسپیس فریم به انواع Z، ZP، L، یک متری و منحنی تقسیم می‌شود و دسته‌بندی آن بر اساس آلیاژ سازنده نیز به شرح زیر است:

  • ASTRALITE3
  • XU30D
  • E20D/ E20V TRUSS
  • H20LB
  • X30 SERIES

اما مهم‌ترین دسته‌بندی اسپیس فریم، دسته‌بندی بر اساس کاربرد است که در ادامه با معروف‌ترین انواع اسپیس فریم در این دسته‌بندی آشنا می‌شوید:

اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم نمایشگاهی

پرکاربردترین نوع اسپیس فریم، اسپیس فریم نمایشگاهی است که از آن برای ساخت انواع غرفه و تبلیغات محیطی استفاده می‌شود. اسپیس فریم‌ها را می‌توان با اشکال مختلف به یکدیگر متصل کرد و غرفه‌های نمایشگاهی را با ابعاد و اشکال متنوع ساخت.

همچنین امکان دارد از اسپیس فریم نمایشگاهی برای ساخت سالن‌های نمایشگاه هم استفاده شود که در این صورت، قطر لوله‌ها و خاموت‌های انتخاب‌شده بالا می‌رود. سقف این سالن‌ها با خرک یا اسپیس فریم کرو (منحنی) ساخته می‌شود و روی آن‌ها را پارچه می‌کشند.

اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم تبلیغاتی

از اسپیس فریم برای ساخت پایه بنر و بیلبورد هم استفاده می‌شود که برای دوام و استحکام بیشتر، با استفاده از اسپیس فریم یک قاب می‌سازند و بنر را داخل این فریم نصب می‌کنند.

مهم‌ترین کاربردهای اسپیس فریم چیست؟

کاربرد اسپیس فریم تنها به ساخت سازه‌های نمایشگاهی و تبلیغاتی محدود نمی‌شود. لیست زیر رایج‌ترین کاربردهای اسپیس فریم را نشان می‌دهد:

  • ساخت میز دی جی
  • ساخت سازه‌های مخصوص نورپردازی در سالن‌های عروسی و کنسرت
  • ساخت سن و استیج
  • ساخت گلخانه
  • ساخت انبار و افزایش طبقات آن
  • مسقف کردن استخر و پارکینگ
  • ساخت آلاچیق
اسپیس فریم از انواع تا قیمت

اسپیس فریم از چه اجزایی ساخته می‌شود؟

اسپیس فریم با استفاده از لوله فولادی، مسوار، مفتول یا خاموت ساخته می‌شود. کاربرد مسوار، مفتول یا خاموت به عنوان کلاف میانی لوله‌ها، به کاربرد اسپیس فریم و میزان باری که قرار است تحمل کند بستگی دارد.

تولید و ساخت سازه اسپیس فریم چند مرحله دارد؟

اسپیس فریم با استفاده از ۴ لوله و مفتول، مسوار یا خاموت فولادی تولید می‌شود. برای تولید آن، ابتدا برشکاری انجام می‌شود. سپس بسته به نوع اسپیس فریم و کاربرد آن، مسوار یا مفتول را خم می‌کنند و به شکل کلاف در می‌آورند. در صورت استفاده از خاموت، این مرحله حذف می‌شود.

پس از ساخت کلاف مفتول، آن را به لوله‌ها جوش می‌دهند. پس از جوشکاری، شاخه‌های اسپیس فریم را وارد وان روی مذاب می‌کنند تا آبکاری شوند و مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت بالا برود. در انتها هم پس از کنترل کیفیت جوشکاری، آبکاری و تست تحمل وزن، شاخه‌های اسپیس فریم را بسته‌بندی می‌کنند.

برای نصب اسپیس فریم نیز از بسته‌ای مخصوص استفاده می‌شود که این بست‌ها نیز از جنس فولاد ساخته می‌شوند. این بست‌ها از دو قطعه مشابه هم ساخته ‌شده‌اند که آن‌ها را با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌کنند. بست اسپیس فریم روی تمامی اضلاع انتهای شاخه‌های اسپیس فریم بسته می‌شود.

اسپیس فریم از انواع تا قیمت

مزایای اسپیس فریم چیست؟

همان‌طور که گفتیم اسپیس فریم در عین داشتن زیبایی ظاهری، مقاومت بالایی دارد. مهم‌ترین مزایای آن را در لیست زیر می‌خوانید:

  • ایمنی بالا
  • کاربرد برای هر شرایط آب و هوایی
  • سازگاری با تجهیزات متنوع (نورپردازی، تجهیزات صوتی و …)
  • حمل‌ونقل آسان
  • نصب سریع و آسان
  • عدم نیاز به نیروهای متخصص برای نصب
اسپیس فریم از انواع تا قیمت

قیمت اسپیس فریم چقدر است؟

در حال حاضر قیمت اسپیس فریم هم مثل هر کالای فولادی دیگر همراه با نوسانات قیمت ارز تغییر می‌کند. جدول زیر، قیمت انواع مختلف اسپیس فریم در آذر ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد:

ردیفنوع اسپیس فریمقیمت (تومان)
۱اسپیس فریم معمولی طرح Z۲۶۰.۰۰۰
۲اسپیس فریم پررکاب۲۸۰.۰۰۰
۳اسپیس فریم لوله‌ای۳۲۰.۰۰۰
۴اسپیس فریم کرو۳۰۰.۰۰۰
۵اسپیس فریم L۳۲۰.۰۰۰
قیمت اسپیس فریم

لازم به ذکر است که قیمت‌های بالا برای شاخه‌های یک متری و آبکاری شده است. همچنین قیمت انواع مختلف اسپیس فریم با طول ۶۰ سانتی‌متر تا ۱ متر، با اسپیس فریم یک متری یکسان است.

مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت اسپیس فریم

به جز قیمت ارز و قیمت فولاد، عوامل زیادی بر قیمت اسپیس فریم تأثیر دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • کیفیت مواد آبکاری
  • طول شاخه
  • نو یا دست‌دوم بودن اسپیس فریم
  • انواع خدمات نصب و شکل درخواستی

سخن پایانی

اسپیس فریم‌ها برای ساخت سازه‌های بزرگ و کار روی نما چندان مناسب نیستند و ریسک کاربرد آن‌ها در مکان‌های دیگری به جز کاربردهای بالا، زیاد است. برای کار روی نما، می‌توانید

برای تهیه و استعلام قیمت انواع قالب بتن، داربست، تجهیزات قالب و داربست با قیمت و کیفیتی مناسب از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در عمران مارکت در تماس باشید.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *