هزینه و قیمت نصب داربست ۱۴۰۲

هزینه و قیمت نصب داربست ۱۴۰۲

هزینه و قیمت نصب داربست، هر ساله در حال تغییر وافزایش است.نرخ تغیرات سالانه را اتحادیه داربست بندان مشخص می کند. علاوه بر نرخ مصوب عوامل دیگری مانند تغیرات قیمت لوله داربست، حمل و نقل و … نیز بر قیمت اجرای داربست موثر است.

داربست بندی یکی از الزامات هر پروژه‌ای است و به همین دلیل، هزینه نصب داربست تأثیر زیادی در هزینه‌های تمام‌شده پروژه دارد. قیمت نصب داربست معمولاً توسط اتحادیه اعلام می‌شود، اما ممکن است فاکتوری که شما از اکیپ داربست دریافت می‌کنید با این قیمت‌ها متفاوت باشد. دلیل این تفاوت، عوامل مؤثر در هزینه نصب داربست است که در نرخ‌های اتحادیه به آن‌ها اشاره نمی‌شود. این مقاله به نحوه محاسبه این هزینه و عوامل مؤثر بر آن اختصاص دارد.

هزینه و قیمت نصب داربست 1402

هزینه نصب داربست در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه نصب داربست معمولاً بر اساس ابعاد و به‌صورت سالانه توسط اتحادیه داربست بندان اعلام می‌شود که امکان دارد نرخ‌های مصوب برای قیمت نصب داربست در اتحادیه یک شهر با شهرهای دیگر تفاوت داشته باشد.

جدول زیر نرخ مصوب هزینه نصب داربست در شهر تهران را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که قیمت اجاره‌ها در جدول زیر به‌صورت ماهیانه اعلام شده است.

خدمتقیمت نصب داربست مصوب اتحادیه داربست بندان (تومان)
نصب و اجاره داربست فلزی (مساحت کمتر از ۱۰۰ مترمربع)۲.۹۰۰.۰۰۰
نصب و اجاره داربست با مساحت ۲۰۰ مترمربع و ارتفاع تا ۶ متر۳.۵۰۰.۰۰۰
نصب چهارپایه چرخ‌دار بلبرینگی با ابعاد ۲*۲ یا ۳*۳ و ارتفاع تا ۶ متر۱.۵۰۰.۰۰۰
نصب و اجاره داربست چاله آسانسور با ابعاد ۱*۱ و ارتفاع ۱۵ متر۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان (۵۰۰.۰۰۰ تومان به ازای هر طبقه اضافه)
داربست بنر و پلاکارد با ابعاد ۳*۲۱.۰۰۰.۰۰۰
اجاره داربست زیربتن سنگین (حجم تا ۱۰۰ مترمکعب)۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان (۲۵.۰۰۰ تومان به ازای هر متر اضافه)
نصب و اجاره چهارپایه ثابت با ابعاد ۲*۲ یا ۳*۳۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان
داربست کفراژ ساده بدون سقف و با حجم تا ۲۰۰ مترمکعب۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان (۸.۰۰۰ تومان به ازای هر متر اضافه)
داربست مسقف تا ۲۰۰ مترمکعب۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان (۸.۵۰۰ تومان به ازای هر متر اضافه)
هزینه نصب و اجاره طاق نصرت در محل تا طول ۶ متر۳.۰۰۰.۰۰۰
هزینه نصب داربست در سال ۱۴۰۲

با توجه به افزایش قیمت آهن در چند سال اخیر، هزینه نصب داربست و اجاره آن هم افزایش پیدا کرده است، اما با این حال هزینه اجاره داربست باز هم از خرید آن به‌صرفه‌تر تمام می‌شود. البته خرید داربست برای انبوه‌سازان یا پروژه‌های بزرگی که اتمام آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد، به‌صرفه‌تر است.

هزینه و قیمت نصب داربست 1402

نحوه محاسبه هزینه نصب و اجرای داربست چگونه است؟

برای محاسبه هزینه نصب داربست، مجری کار یا پیمانکار داربست بندی، ابتدا تعداد لوله‌های موردنیاز برای نصب داربست را بر اساس متراژ ساختمان، ارتفاع نما، تعداد تورفتگی‌ها، سختی کار و … محاسبه می‌کند و سپس بر اساس آن قیمت نصب داربست و حق‌الزحمه را اعلام می‌کند. چراکه این عوامل مدت‌زمان نصب داربست و تعداد کارگران موردنیاز برای انجام این کار را مشخص می‌کنند.

همچنین هزینه نصب داربست معمولاً با اجاره ماه اول دریافت می‌شود و به همین دلیل، هزینه اجاره داربست در ماه‌های بعدی کمتر است، مگر این‌که داربست به تغییرات و تعمیر نیاز داشته باشد.

دریافت مشاوره رایگان، دریافت لیست قیمت روز محصولات و ثبت سفارش

تماس بگیرید

هزینه و قیمت نصب داربست 1402

مهم‌ترین عوامل مؤثر در هزینه نصب داربست

قیمت لوله داربست مهم‌ترین عامل مؤثر در محاسبه هزینه نصب داربست است و خود به عواملی مثل قیمت آهن، قیمت ورق سیاه (ماده‌ای که از آن ساخته می‌شود)، میزان عرضه و تقاضا در بازار، قیمت جهانی فولاد، قیمت ارز، کارخانه سازنده و … بستگی دارد. همچنین نوع داربست فلزی نیز می‌تواند قیمت نصب داربست را تغییر دهد، چراکه جنس لوله و ساختی کار در نصب داربست شورینگ با داربست فلزی سنتی، چکشی و … متفاوت است.

در ادامه با سایر عوامل مؤثر بر هزینه نصب داربست آشنا می‌شوید:

ارتفاع داربست:

هر چقدر ارتفاع داربست بیشتر شود، قیمت نصب داربست نیز بیشتر می‌شود. در پروژه‌هایی مثل کفراژ بندی داربست زیر بتن، عواملی مثل حجم بالای داربست موردنیاز و سختی کار باعث می‌شوند قیمت نصب داربست بالا برود.

حجم داربست:

کفراژ بندی و الزام به نزدیک کردن پایه‌های داربست بیش از آیین‌نامه، هزینه نصب داربست را افزایش می‌دهد.

تعداد نما:

منظور از تعداد نما، تعداد برهای ساختمان است که نیاز به داربست بندی دارند. قیمت‌های مصوب اتحادیه برای یک نما اعلام می‌شود و به همین دلیل نصب داربست دورتادور ساختمان، قیمت نصب داربست را بالا می‌برد.

تورفتگی‌ها:

هرچه نمای ساختمانی پیچیده‌تر باشد، تعداد لوله‌های موردنیاز و سختی کار تیم نصاب داربست بیشتر می‌شود و به همین دلیل، هزینه نصب داربست بالا می‌رود.

حمل‌ونقل مصالح:

در صورتی‌که جابجایی قطعات داربست تا پای کار به حمل دستی، جرثقیل و … نیاز داشته باشد، قیمت نصب داربست بالا می‌رود.

آنچه در مقاله هزینه نصب داربست خواندیم:

هزینه نصب داربست هر ساله توسط اتحادیه داربست بندان اعلام می شود و نرخ هزینه ها در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است. هزینه نصب داربست با توجه به متراژ ساختمان، ارتفاع نما، سختی کار و  موارد دیگری که توسط پیمانکار بررسی می شود، مشخص می شود. همچنین قیمت لوله داربست و نوسانات آن بر قیمت نصب داربست تاثیر دارد.

عمران مارکت تولید کننده و عرضه کننده داربست های با کیفیت و مقرون به صرفه است. در صورتی که نیاز به تهیه داربست دارید، می توانید با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

4 نظر برای “ هزینه و قیمت نصب داربست ۱۴۰۲
عباسعلی خاکخواه داربست‌ضامن عباسعلی خاکخواه داربست‌ضامن

من‌ازهمکاران‌عزیز‌خواهش دارم فقط زیر‌قیمت داربست نبندن‌

فرزاد فرحبخش فرزاد فرحبخش

سلام بر نصابان واتحادیه صنف داربست جهت اطلاع در موردجدول نرخ اتحادیه معادل ۲۰%از پیمان کار ان نرخ را در استان مازندران تا حدودی رعایت می کنند ومابقی هر انچه بخواهند در خواست می کنندوراضی به حق خود نیستند!!!!!!!!!!!!!!!

جواد جواد

دوره دوره رقابته ، قیمت کمتر مشتری بیشتر، شما نمیتونی برای بقیه تعیین تکلیف کنی با چه قیمتی کار کنن.

    سلام
    وقت بخیر
    این قیمت تصویب شده توسط اتحادیه داربست بندان است که کاملا تقریبی است و از شهر به شهر دیگر نیز متفاوت است.
    همجنین این نرخ بسته به عوامل مختلفی تغییر می کند و در بسیاری از موارد یک توافق دو طرفه است.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *